Wat valt er onder de garantie?

Je kent het wel, je komt terug van vakantie en je wilt jouw koffer of reistas van de bagageband halen. Het eerste wat je ziet is het kapotte wieltje van de koffer of een scheur in de reistas. Dit is natuurlijk erg vervelend en daarom leggen wij in dit artikel uit welke schade nou precies onder de fabrieksgarantie valt.

Schade tijdens het reizen

De schade die is ontstaan tijdens het reizen, denk aan bijvoorbeeld de bagage afhandeling op een vliegveld, dan valt dit niet onder de fabrieksgarantie van de koffer, maar dat betekent niet dat je de reparatiekosten voor je koffer niet vergoed kunt krijgen.
Als bijvoorbeeld het wieltje kapot is gegaan tijdens de bagage afhandeling op het vliegveld of tijdens een busreis dan is de vliegtuigmaatschapij of busmaatschappij aansprakelijk voor deze schade. In sommige gevallen dekt de reisverzekering ook deze schade.

Wat moet ik doen als mijn koffer kapot is gegaan tijdens het transport?

  1. Meld de schade direct bij de servicebalie op het vliegveld
  2. Vul zo snel mogelijk een PIR-formulier in. PIR betekent Property Irregularity Report. Met dit formulier kunt u een klacht indienen. Is uw bagage kwijt? Dan kan de luchtvaartmaatschappij hiermee gaan zoeken naar uw bagage. Is uw bagage beschadigd? Dan kunt u met dit formulier aangeven waar de beschadigingen zitten. Belangrijk om dit direct op het vliegveld te doen.
  3. Neem zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 7 dagen, contact op met de betreffende luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie. Leg uit wat er beschadigd is en vraag naar de contactgegevens voor het versturen van een brief ter vergoeding.
  4. Verstuur een brief met een schriftelijk bevestiging van de klacht en een kopie van het PIR-formulier. Vergeet niet ook alle vluchtgegevens toe te voegen, zodat jouw klacht zo snel mogelijk in behandeling genomen kan worden. Verstuur deze brief altijd aangetekend.
  5. Stuur ons de koffer op of verstuur per e-mail een aantal foto's zodat wij kunnen bepalen of de koffer gerepareerd kan worden en wat de kosten hiervan zullen zijn. Deze kosten kan je dan declareren bij de desbetreffende reisorganisatie.

Wat valt er onder de fabrieksgarantie?

Beschadigingen aan jouw koffer of reistas vallen niet onder de fabrieksgarantie, maar alleen fabricagefouten.
De fabrieksgarantie houdt in dat bepaalde functies van jouw koffer of reistas bij aanschaf naar behoren moeten werken. Denk hierbij aan goed rollende wieltjes, werkend slot en een telescopische trekstang die werkt.
Maar bijvoorbeeld ritsen van je koffer die niet volledig geopend hebt waardoor de tanden van de ritsen afbreken, valt niet onder fabrieksgarantie.

Controleer je bestelling altijd naar ontvangst

Controleer de bestelling direct na ontvangst. Mocht er iets niet naar wens zijn, laat ons dit zo snel mogelijk na aflevering telefonisch of via de mail weten. In het geval van breuk of manco (aantal ontvangen stuks is minder besteld) sturen wij je  zo snel mogelijk opnieuw de betreffende artikelen toe.
Wanneer na het in gebruik nemen van het speelgoed klachten ontstaan laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Wij zullen in overleg zoeken naar de best passende oplossing.
Voorwaarde voor het retourneren is wel dat de artikelen goed en degelijk verpakt retour gestuurd worden en de artikelen ongebruikt en onbeschadigd zijn.
De kosten van de goederen die zonder overleg worden geretourneerd, worden niet voor onze rekening genomen.


Accept

Deze winkel maakt gebruik van cookies, zodat we uw ervaring van onze webshop kunnen verbeteren.